Cinque Terre - egynapos kirándulás

Toszkánán kívül van már ez az 5 kicsi városka a tengerparton, a hegyoldal szűk réseiben. A színes kis házak karakterisztikusan egymás fölé épültek, a tenger színe mélykék, ideális minden korosztálynak

A Cinque Terre már Liguriában van de ez végülis kinek számít? Hiszen Toszkána nyugati partján a tengert követve Viareggio strandjai , Forte dei Marmi drága butikjai és a Carrarai márványhegyek után tovább vezetve máris átérünk ebbe a tartományba. Az 5 kis falu mindenkit elbűvöl és érhető: hegy-tenger-kis falvak színes házakkal.... szépségeiről már írtam több cikket, ezekhez klikk ide.

Lássuk hogy szoktunk mi menni!

'A' változat, várhatóan jó idő esetére. Reggel 8-kor indulunk Lajaticoból, (ehhez fél 8kor kell elindulni Volterrából) és megyünk Pisa felé, majd tovább az autópályán Genova irányába (mi 6,40eurot fizetünk) és egy Agip benzinkúton szoktunk találkozni azokkal akik Firenze vagy Cecina felöl jönnek. A Sarzana kijáratnál megyünk ki kb 9,30kor majd követjük a kis utat a tengerparti Lerici-be ahol a városhatárnál lévő La Vallata parkolóban hagyjuk az autókat. Ide közvetlenül az első alagút után rögtön jobbra kell lekanyarodni és a napidíj 10 euro, amihez egy kaparós parkolócédulát kell venni a parkolóőröktől és betenni a szélvédő mögé (vagy bedobálni aprópénzben a parkolóautómatába). Már 1 eurot kérnek a kikötbőbe járó buszra, ezt a soförnek kell fizetni aki jegyet is ad amit le kell kezelni és ne dobjátok el mert érvényes majd visszafelé is délután/este. Ennek menetideje kb. 8 perc és kb. 10 percenként járnak. Aki nem akar várni, az le is gyalogolhat a parkoló hátsó részéből induló úton, de ez legalább 15 perc. A kikötőben pont a molónál áll meg a busz, tehát rögtön meg lehet venni a jegyeket, gyors eligazítás és indulunk. A napi jeggyel egész nap mehettek és bárhol le lehet szállni meg vissza a hajókra.

( Hajók indulnak La Spezia kikötőjéből kb ugyanolyan sűrűn de ott nehezebb parkolni, van vonat is - 2017es HAJÓMENETRENDHEZ, jegyárakhoz,  infokhoz klikk ide. )

Az első hajó 9.30-kor indul Lericiből, de mi a 10.30-asra érünk oda, (aki ezt lekési, az a 11.30-assal mehet). Innen fél óra alatt érünk át az öböl másik felén lévő félsziget csúcsában lévő Portoveneré-be, ahol mi kiszállunk egy órás sétára és a 12 órás hajóval szoktunk továbbmenni egészen az utolsó faluig hajókázunk kiszállás nélkül. A Cinque terre első, vagyis legdélibb falujába fél óra múlva ér a hajó, vagyis Riomaggiore-be, aztán a második Manarola, a harmadikban nem áll meg a hajó (Corniglia) és aztán Vernazza, ami a legszebb szerintem és végül Monterosso. Tavaly 2016ban több hajó is van egy időben amik nem állnak meg mindegyik faluban tehát ha nem velem jöttök akkor mielött beszálltok kérdezzetek rá hogy az adott hajó hol fog megállni. Az első 3 városka nagyon hasonló, egy sziklás részen tud kikötni a hajó de eléggé inog, egy kis hídon lehet kiszállni, amit a tengerészek biztosítanak. Itt nincs is fürdési lehetőség, max. egy pici homokos sáv van (20méter), ezért a sziklákon fekszenek sokan és onnan mennek be a vízbe ami nem kényelmes és hullámzás esetén nem is engedélyezett -pontosabb leírást találtok a bemutató részben, vagyis klikk ide.

Én az utolsó vagyis Monterosso városkában szoktam kiszállni és több időt tölteni, általában ebédidőtől du4ig- itt van strand, éttermek, boltocskák... Két hosszabb strandrész is van, aminek csak kis része szabad, többnyire fizetős június 15 -szept 15 között és szinte lehetetlen szabad napernyőt találni. A kávézókban szendvicset, fagyit lehet kapni, vannak képeslapot és polókat áruló boltok, grappa, bor, tészta szuvenír. Innen az utolsó előtti hajóval indulunk általában vissza de csak 10 percet hajózunk mert kiszállunk Vernazza-ban, ahol egy órát még sétálhatunk, fagyizhattok. Innen az utolsó hajóval megyünk vissza Lerici-be, ami 17.15kor indul és többnyire portovenerei átszállással 18.45-re ér be Lerici-be. A kikötőből vissza a parkolóba a kis busszal és irány haza, kb. este fél 9-re érünk vissza Lajatico-ba, hulla fáradtan, lebarnulva és rengeteg fényképpel.

A pontos menetrendhez nézd meg a közlekedéses cikket hiszen változik évente és más nyáron mint tavasszal vagy ősszel, klikk ide .Mindegyik kikötőben ki van írva ugyanez a menetrend és a reggeli jegyvásárláskor is adnak egy menetrendet kézbe mindenkinek. Mi egész napos jegyet veszünk 'gita giornaliera Cinque Terre' amit érvényes Lericiből Portovenerébe és a Cinque terre bármelyikében kiszállással, visszaszállással egész nap. A napijegy ára 2017ben már 35 euro volt, a gyerek napi jegye 16 euro (6-11éveseknek), 5év alattiaknak ingyenes. Az összes jegyfajtát a már említett közelekedéses menüpontban írtam le

B variácio: vagyis alternatíva olyan napra: ha nagy a szél vagy hullámzás akkor a hajók nem, vagy csak részben járnak, bár ez csak itt derül ki a kikötőben. Ha nem vagytok benne biztosak, ajánlom, hogy ne Lerici-be menjetek, hanem egyenesen La Speziába vagy egyenesen Monterosso-ba Levante városon keresztül. Itt van egy nagy parkoló a parton, mellette strandok, boltok, éttermek is, a nagy szikla mögött a kikötő. Ha mennek a hajók, akkor indulhat innen a napi kirándulás, rossz idő esetén még mindig lehet vonatozni innen. A közlekedésről írtam az adott menüben vagy klikk ide.

Aki lemarad a visszafelé hajóról, pl. tengeribetegség miatt, vagy mert lekési az utolsó hajót vagy a szél miatt törlik a járatot, az felülhet a vonatra bármelyikben (Portoveneré-ben buszra) és La Speziá-ba mehet, innen busszal lehet csak Lerici-be jutni (4 euro per fő)!!!

Ezt a programot bárki megcsinálhatja egyedül is, csak nyomtassátok ki. Ha velem akartok jönni akkor jelentkezzetek az adott héten beírt napra ( programnaptárhoz klikk ide ) és megbeszéljük hogy hol és mikor tudtok becsatlakozni a csapatba- mindenki saját autóval jön. Mivel nekem is vannak költségeim ( benzin meg hajójegy, parkolás) ezért én tőletek fejenként 10 eurot fogok kérni és minimum 7 fő kell hozzá (gyerekek 6 év alatt nem fizetnek, 2 nagyobb gyerek számít egy felnőttnek). Ha lehetséges akkor Portovenerében megnézzük egy kis boltban azt is hogy az igazi liguriai pesto hogyan készül el!

Toszkána északi partján is találhattok szállásokat az oldalon, a Pisa, Lucca zónából már közel van a Cinque terre- az egyik legközelebbi a tengerparton Valeria nyaralója, ahol szobák és apartman is van modernebb stílusban, de teljesen új minden, van hely autónak is, klikk ide.

You have no rights to post comments